Chyba każdy z nas ma listę podstawowych produktów, które zawsze musi mieć w domu. A jak to się mówi Miej dobre jedzenie w lodówce to będziesz dobrze jeść. I ja się z tym zgadzam ;) Dlatego dziś zdradzę Wam moją listę produktów, dzięki którym kiedyś udało mi się zrzucić zbędne kilogramy i do dziś utrzymać prawidłową wagę ciała. Oczywiście mogłabym wymienić ich znacznie więcej, ale zacznijmy od podstaw :)

Poniżej znajdziecie 10 produktów, które stanowią podstawę w mojej diecie. Dlaczego? Nie tylko ze względu na chęć utrzymania szczupłej sylwetki, ale przede wszystkim ze względu na zdrowie. Polecam je WSZYSTKIM, nie tylko tym, którzy zmagają się z dodatkowymi kilogramami. Sami zobaczcie, że warto je włączyć do swojej diety!

1. Zielona herbata – uważana za najzdrowszą wśród wszystkich herbat. Dzięki zawartej w niej teinie (herbaciany odpowiednik kofeiny), działa pobudzająco i dodaje energii. Ma świetny wpływ na koncentrację i poprawia pamięć. Pijąc ją regularnie, dostarczamy do organizmu wiele cennych witamin i składników mineralnych, jak cynk, sód, fluor, potas, żelazo czy wapń. Zielona herbata poprawia krążenia krwi, a co za tym idzie, zmniejsza ryzyko chorób serca. Normuje poziom cukru we krwi, obniża poziom cholesterolu, hamuje rozwój bakterii i wirusów i przyspiesza metabolizm. Co więcej, zielona herbata wykazuje właściwości antynowotworowe! Czy muszę jeszcze kogoś namawiać?

2. Jogurt naturalny – to jeden z podstawowych produktów w naszej lodówce. Kiedyś go nie lubiłam, teraz uwielbiam. Posiada wiele cennych właściwości, jest bogatym źródłem wapnia, kwasu foliowego oraz wielu składników mineralnych i witamin. A co najważniejsze – jest niskokaloryczny! Regularne spożywanie zwiększa odporność organizmu, wspomaga pracę jelit, obniża poziom cholesterolu i zmniejsza ryzyko zachorowania na raka jelita grubego.

3. Cytryna – już w starożytności uważana za symbol zdrowia. Jest źródłem witaminy C, która z kolei wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego. Spożywanie jej wpływa na opóźnienie procesów starzenia, przeciwdziała rozwojowi nowotworów oraz zapobiega chorobom układu krążenia. To nie koniec! Cytryna doskonale sprawdza się w walce z migreną, wzmacnia włosy i paznokcie, pomaga w zwalczaniu problemów skórnych oraz korzystnie wpływa na procesy trawienne. Jeśli masz problemy z wątrobą, ten owoc pomoże ci oczyścić ją z toksyn.

4. Jajka – źródło łatwo przyswajalnego przez organizm białka, witamin i składników mineralnych. Znajdują się w nich także mikroelementy, jak żelazo, fosfor czy jod. Jedząc jajka stabilizujesz poziom cukru we krwi, wspierasz rozwój masy mięśniowej i ułatwiasz odchudzanie. Dodatkowo, dzięki zawartej w żółtku luteinie chronisz oczy przed szkodliwym promieniowaniem i poprawiasz widzenie, natomiast dzięki lecytynie poprawiasz pracę układu nerwowego oraz mózgu. Chyba nie musze wspominać, że oznacza to także lepszą pamięć i koncentrację :)

5. Płatki owsiane – idealne na dobry początek dnia! Czasem robimy z nich owsiankę, a innym razem dodajemy do jogurtu naturalnego. To prawdziwe źródło witamin i minerałów, które mają rewelacyjny wpływ na nasze zdrowie. Usprawniają myślenie, dodają energii, łagodzą stres, zapobiegają anemii, wspomagają układ nerwowy i wzmacniają mięśnie. To tylko kilka z przykładów, które powinny Was skłonić, by sięgnąć po ten produkt. Płatki owsiane są też źródłem błonnika pokarmowego, który świetnie wpływa na nasz układ pokarmowy i… efekty  odchudzania ;)

6. Miód naturalny – świetny zamiennik białego cukru. Miód nie tylko zawiera wiele witamin i minerałów, ale i posiada wiele właściwości leczniczych praz pielęgnacyjnych. Wzmacnia odporność, pomaga zwalczyć przeziębienie oraz łagodzi podrażnienia skóry. Ma on także bardzo korzystny wpływ na przemianę materii, wspomaga prace wątroby i usprawnia krążenie krwi. Miód nie tylko pięknie pachnie i świetnie smakuje, ale i jest bardzo zdrowy! Tylko pamiętajmy, wszystko z umiarem ;)

7. Oliwa z oliwek – mówi się o niej, że jest eliksirem długowieczności. Stanowi podstawowy składnik diety śródziemnomorskiej uznawanej za jeden z najzdrowszych sposobów odżywiania. Jeśli staracie się o dziecko, lekarze z pewnością polecą Wam tę dietę! Jest bogata w witaminy oraz składniki mineralne, jak fosfor, potas i żelazo. Dodatkowo, zawiera dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych, które mają bardzo dobry wpływ na nasz organizm. Zmniejsza ryzyko chorób serca i układu krążenia, wzmacnia błony komórkowe, przyczynia się do wzrostu odporności organizmu, reguluje procesy trawienia oraz spowalnia procesy starzenia.

8. Siemię lniane – bardzo cenny składnik, który doceniłam dopiero niedawno. Wysoka zawartość kwasów tłuszczowych omega-3, witamin z grupy B oraz minerałów takich jak cynk, wapń, żelazo i magnez – to tylko kilka z jego zalet. Obniża poziom cholesterolu i wykazuje właściwości przeciwnowotworowe. Siemię lniane zawiera także kwas foliowy, co ma szczególne znaczenie dla kobiet starających się o dziecko. Natomiast dzięki witaminie E, określanej witaminą młodości, opóźnimy procesy starzenia organizmu. Siemię jest także świetnym źródłem błonnika pokarmowego, poprawia pracę jelit oraz pomaga utrzymać prawidłową masę ciała.

9. Gorzka czekolada – nie wiem czy wiecie, ale gorzka czekolada ma bardzo korzystny wpływ na nasze zdrowie! Zawiera magnez, który wspomaga działanie układu nerwowego oraz prawidłową pracę mięśni. Jeśli nie masz humoru, czujesz się zmęczony i zestresowany – kilka kostek gorzkiej czekolady powinno pomóc. Gorzka czekolada dodaje energii, poprawia nastrój, zmniejsza ryzyko depresji, zaburzeń pracy serca oraz zachorowania na nowotwory. Tak, gorzka czekolada jest zdrowa. Nie, nie jemy całej tabliczki naraz ;)

10. Woda mineralna – to coś, z czym się nie rozstaję i co zawsze musze mieć w domu ;) Odkąd regularnie zaczęłam pić wodę, gazowane i słodkie napoje po prostu przestały mi smakować. Niektórzy nie mogą przekonać się do jej smaku, dlatego w takiej sytuacji warto dodać do niej cytrynę, pomarańczę czy miętę. Nie ufaj w zdrowy skład wód smakowych, dodawane są do nich konserwanty, sztuczne aromaty oraz cukier! Wybieraj wody mineralne, które w swoim składzie mają powyżej 1000 miligramów składników mineralnych w 1 litrze.

A jakie produkty Wy najczęściej wybieracie? :)

Podobne posty:

12 Replies to “Co zawsze mam w kuchni?”

  1. Totalnie się zgadzam, że te produkty trzeba mieć pod ręką. Sama akurat jestem uczulana na cytryny, ale radzę sobie z witaminą C inaczej (choćby kiszona kapusta, też kwasy, podobne działania), ale narzeczony używa cytryny. No i czasami siemię lniane zamieniam na chia, chociaż to chyba bardziej wpływ mody na te nasiona.
    Pozdrawiam serdecznie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Inline
Inline