W Ochrydzie można trafić na wiele opuszczonych wiosek 🙈🏚. Początkowo myśleliśmy, że jest z tym związana jakaś ciekawa historia, natomiast okazało się, że ludzie po prostu starzeją się i umierają, a młodzi wyprowadzają się w ładniejsze części miasta. Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda taka wioska, odsyłam Was do naszego wpisu 👉 https://bit.ly/2ISLVmg

#macedonia #ohrid #republicofmacedonia #ochryda #ohridlake #abandoned_places #houses #ruin #nopeople #here #creepy #place #summer #2018 #memories #sunnyday #travel #travelbloger #travellover #traveling #myaddiction

W Ochrydzie można trafić na...

Właśnie zdałam sobie sprawę, że nie pokazałam Wam tu jeszcze zdjęć z przepięknej Macedonii! 🙈 A to prawdziwy raj, choć nadal niedoceniony 😍❤👌 #macedonia #ohrid #ochryda #jezioroochrydzkie #wakacje #lato2018 #wspomnienia #podróżemałeiduże #mojeuzależnienie #republicofmacedonia #ohridlake #summer #2018 #happytime #positivevibes #best #memories #travel #travellover #myaddiction

Właśnie zdałam sobie sprawę, że...

Najbardziej oryginalne życzenia wielkanocne jakie kiedykolwiek otrzymaliśmy 🐥😍 @pocztabalonowa po raz kolejny zainspirowała do zrobienia nam niespodzianki 😋🎈 Poprzednim razem dostaliśmy "gwiazdkę z nieba" od Gosi i Marcina, naszych przyjaciół z Podkarpacia, i był to prezent na Święta Bożego Narodzenia ⭐. Tym razem zaskoczyli nas Sara i Paweł, którzy gościli nas na Islandii! 🙈🇮🇸❤ Niby zwykły balonik, a za każdym razem cieszy tak samo 😀 I pierwsza wielkanocna dekoracja jest już w domu 😅🐣. Sara&Paweł, bardzo, bardzo dziękujemy! 😘
Ps. Jeśli chcecie kogoś zaskoczyć, taki prezent jest strzałem w dziesiątkę! 👌🎁 #pocztabalonowa #niespodzianka #wielkanoc #cudowny #prezent #kurczaczek #balon #balonyzhelem #balloon #suprise #mademyday #amazing #gift #thankyou #sohappy #bestpresent

Najbardziej oryginalne życzenia wielkanocne jakie...

Na dzień dobry mam dla Was cudowny wschód słońca na Islandii ❤🌅 Wokół tylko góry i... totalna pustka! 🙈 Niesamowity widok! 😍

#iceland #sunrise #sunnyday #memories #sobeautiful #loveit #besttime #travel #travellover #road #mountains #amazing #view #borntotravel #travelblogger #islandia #droga #wspomnienia #cudownyczas #podróż #życia #marzeniasięspełniają #podróże #małeiduże

Na dzień dobry mam dla...

Konie Islandzkie 🐴❤
#konie #konieislandzkie #islandia #cudowne #stworzenia #zachódsłońca #piękny #widok #iceland #sobeautiful #happytime #sunset #loveit #travel #travelblogger #love #travelling

Konie Islandzkie 🐴❤ #konie #konieislandzkie...

Na Islandii byliśmy w lutym 😍. Mieliśmy okazję zobaczyć ją w pięknej, zimowej odsłonie ❄. Jak się jednak okazuję, o tej porze na Islandii nadal jest śnieg! 🙈🌨 Jeśli wybieracie się tam w najbliższym czasie, koniecznie zabierzcie ze sobą ciepłe kurtki 😋

#iceland #winter #snow #everywhere #amazing #view #sobeautiful #lovethisplace #white #bluesky #sunnyday #memories #travel #travelblogger #love #travel #myaddiction #positivevibes #wanttobackthere

Na Islandii byliśmy w lutym...

Islandzkie gejzery, których nie możecie ominąć planując najważniejsze atrakcje 😍. Geysir położony jest w dolinie Haukadalur i to właśnie on dał początek nazwie, którą obecnie wykorzystuje się w odniesieniu do innych źródeł geotermalnych na całym świecie. Na tym terenie znajduje się również Stokkur, największy czynn gejzer na Islandii, który wybucha co 5-10 minut, wyrzucając wodę na wysokość ok. 30 metrów. Geysir i Strokkur zaliczane są do głównych atrakcji trasy turystycznej zwanej Złotym Kręgiem 😊

#geysir #stokkur #iceland #islandia #gejzery #atrakcja #niesamowity #widok #podróże #mojeuzależnienie #niezwykłe #miejsce #travel #travelblogger #travellover #travel #myaddiction

Islandzkie gejzery, których nie możecie...

Dwa miesiące temu szykowaliśmy się na Islandię 🙈❄ Teraz już tylko wspominamy 😋. Ale są to naprawdę piekne wspomnienia ❤ @sara.antolek
#islandia #takacudna #reykjavik #wodospad #elliðaárdalur #park #słonecznydzień #zima #wspomnienia #iceland #wintertime #bestmemories #beautifulplace #happytime #sunnyday #travellover #travelblogger #borntotravel #wanttobackthere

Dwa miesiące temu szykowaliśmy się...

Islandia ❄❤ #iceland #geysir #geysiriceland #islandia #cudny #krajobraz #podróże #małeiduże #słonecznydzień #zimawpełni #wspomnienia #chcętamwrócić #travel #travellover #travelblogger #memories #wintertime

Islandia ❄❤ #iceland #geysir #geysiriceland...

Na blogu właśnie pojawił się ostatni wpis dotyczący Islandii 🇮🇸. Łącznie napisałam ich aż 11 😅. Dajcie 👍 jeśli przypadły Wam do gustu, naprawdę bardzo się dla Was starałam! 🙈❤ Chciałam pokazać Wam Islandię dokładnie taką, jaką my mieliśmy okazję zobaczyć - mroźną, wietrzną, a jednocześnie słoneczną i naprawdę piękną! 😍
W dzisiejszym poście znajdziecie listę wpisów dotyczących Islandii, które pojawiły się na blogu, a do tego wszystkie nasze ulubione kadry przedstawiające cudowny krajobraz Islandii 😊❤ Zapraszam na www.sewama.pl 👌

#iceland #reykjavik #amazingplace #happytime #hurra #memories #travel #travellover #travelblogger #colorful #islandia  #kochamtomiejsce

Na blogu właśnie pojawił się...

13 miejsc, które warto zobaczyć na Islandii

Islandia to najpiękniejsze miejsce na Ziemi, jakie dane mi było dotąd zobaczyć. Marzę, by jak najszybciej tam wrócić! Tym bardziej, że oferuje niezliczone atrakcje, których nie da się objechać w ciągu zaledwie jednego tygodnia. Chciałabym spędzić tam chociaż miesiąc, by nacieszyć się wspaniałymi krajobrazami, zachwycającymi widokami i otaczającą naturą. W dzisiejszym poście pokaże Wam najpiękniejsze miejsca, które warto zobaczyć na Islandii i które nam udało się odwiedzić podczas naszej tygodniowej, zimowej podróży.

Islandia zachwyca na każdym kroku. Jadąc główną drogą co chwilę się zatrzymywaliśmy, by z bliska zobaczyć jakieś piękne miejsce. Wodospady, krajobraz w pełni pokryty śniegiem, wspaniałe góry czy ocean. Z jednej strony ciągle wracam myślami do tej podróży. Z drugiej, już myślę kiedy moglibyśmy tam wrócić. W końcu jest jeszcze tyle miejsc, które chciałabym odwiedzić. Jednak póki co, pokażę Wam atrakcje, jakie już mieliśmy okazję zobaczyć!

Reykjavik
Największe miasto na Islandii i jednocześnie najbardziej wysunięta na północ stolica świata. Planując podróż na wyspę, nie można ominąć tego miasta! Szczególnie, że naprawdę jest co tu robić. Jakie miejsca warto odwiedzić w Reykjaviku? Z pewnością przepiękną katedrę Hallgrímskirkja z punktem widokowym (drugi najwyższy budynek w kraju), kompleks Perlan, przeszklony budynek Harpa, stalową rzeźbę The Sun Voyager, plażę Nauthólsvík, wyspę Grótta z latarnią morską oraz ulicę Laugavegur w samym centrum miasta. Poza licznymi sklepami czy restauracjami, zobaczycie też cudowne, kolorowe domki!

Wodospad Faxi
Miejsce, o którym dowiedzieliśmy się dopiero na miejscu, a ktore zrobiło na nas ogromne wrażenie. Cudowny wodospad z przepięknym krajobrazem w tle. Nie jest tak oblegany jak wszystkie pozostałe atrakcje, może się nawet zdarzyć, że ten widok będziecie mieć tylko dla siebie. Kiedy zejdziecie niżej, zobaczyć tzw. Salmon Ladder, która znajduje się po lewej stronie wodospadu. Pamiętajcie jednak, że zimą jest tam naprawdę ślisko więc trzeba bardzo uważać!

PinitWodospady na Islandii

Plaża Reynisfjara
Słynna czarna plaża, uważana za jedną z najpiękniejszych na całym świecie. Znajduje się na południu Islandii, między półwyspem Dyrhólaey, a miasteczkiem Vík í Mýrdal. Podczas naszego tygodniowego pobytu na wyspie, odwiedziliśmy ją aż dwa razy. Pierwszym razem była mgła, ściemniało się, a ocean był bardzo spokojny. Innego dnia oglądaliśmy ją w pełnym słońcu, gdy fale sięgały ok. 4 metrów wysokości. Ta plaża jest naprawdę piękna, choć bywa naprawdę niebezpieczna! Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.

PinitCzarna plaża Reynisfjara

Wrak samolotu Dakota United States Navy Douglas Super DC-3
Samolot, który stał się jedną z największych atrakcji na Islandii. Dakota w 1973 roku, z niewiadomych do końca przyczyn, zmuszony był awaryjnie wylądować na plaży Sólheimasandur. Jeszcze jakiś czas temu ciężko było tu trafić, obecnie powstał parking dla samochodów, z którego trzeba przejść ok. 4 km pieszo. Ale naprawdę warto! Więcej na temat samolotu przeczytacie tutaj.

PinitWrak samolotu na Islandii

Półwysep Dyrhólaey
Spędziliśmy tu zaledwie chwilę, ponieważ okropnie wiało i było strasznie zimno. Poza tym, powoli się ściemniało, a my jeszcze chcieliśmy odwiedzić czarną plażę Reynisfjara. Mimo to, półwysep zrobił na nas ogromne wrażenie! Niegdyś był on wyspą, powstałą w wyniku erupcji wulkanu. Turyści przyjeżdżają tu, by oglądać słynne na Islandii maskonury. Stąd też można zobaczymy najpiękniejsze wschody i zachody słońca.

Wodospad Gulfoss
Słynny złoty wodospad, znajdujący się na trasie tzw. Golden circle. Podobno to właśnie od niego wzięła się ta nazwa ;) Jest ogromny i naprawdę piękny. Nic dziwnego, że każdego roku odwiedza go tysiące turystów.

Wodospad Seljalandsfoss
Wodospad znajdujący się w południowej części Islandii, przy głównej drodze numer 1. Jeden z najbardziej znanych wodospadów na całej wyspie. Słynie on z możliwości obejścia go dookoła. My niestety nie mieliśmy takiej możliwości, a to ze względu na warunki atmosferyczne. Było tu naprawdę ślisko, boleśnie się o tym przekonałam. Mój aparat też!

Wodospad Skogafoss
Tak, jak w przypadku wodospadu Seljalandsfoss, ten wodospad również znajduje się obok trasy numer 1. Nie da się go nie zauważyć! Jest jednym z największych i najpopularniejszych wodospadów w całym kraju. Podobno latem bardzo często pojawia się tu tęcza! Jego również udało nam się odwiedzić dwukrotnie! I z chęcią zrobiłabym to jeszcze raz :) Więcej informacji i zdjęć wodospadów znajdziecie tutaj.

PinitWodospady na Islandii

Ingólfsfjall
Ingólfsfjall to wysoka na 551 metrów góra, nazwana na cześć pierwszego oficjalnego osadnika, Ingólfura Arnarsona. Podobno jest ona też jego miejscem pochówku. Znajduje się na południu Hveragerði, na północ od miasta. Zimą to miejsce wygląda po prostu niesamowicie! Ten cudowny krajobraz nagraliśmy też z drona i już niedługo Wam go pokażemy :)

Geysir i Stokkur
Islandzkie gejzery, których nie możecie ominąć planując najważniejsze atrakcje. Geysir położony jest w dolinie Haukadalur i to właśnie on dał początek nazwie, którą obecnie wykorzystuje się w odniesieniu do innych źródeł geotermalnych na całym świecie. Na tym terenie znajduje się również Stokkur, największy czynn gejzer na Islandii, który wybucha co 5-10 minut, wyrzucając wodę na wysokość ok. 30 metrów. Geysir i Strokkur również zaliczane są do głównych atrakcji trasy turystycznej zwanej Złotym Kręgiem.

Park Thingvellir
Thingvellir (po islandzku Þingvellir) znajdujące się nad jeziorem Thingvallavatn, to jedno z najważniejszych miejsc na Islandii, zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. To właśnie tutaj po raz pierwszy w 930 roku zebrał się i obradował najstarszy islandzki parlament Althing, który funkcjonuje do dziś! Jest to także miejsce, w którym krajobrazy wprost zachwycają. Co więcej, Park znajduje się w miejscu, gdzie stykają się płyty tektoniczne eurazjatycka i północnoamerykańska. Ziemia poprzecinana jest mniejszymi i większymi szczelinami, wśród których największa tworzy głęboki i niezwykle piękny wąwóz Almannagjá. W 2004 roku Park Narodowy został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Niestety nie mieliśmy okazji zwiedzić Parku, natomiast droga prowadząca do niego była dla nas równie wspaniałą atrakcją! Skoro wiedzieliśmy, że i tak już nie zdążymy, zatrzymaliśmy się przy drodze, by obejrzeć piękny zachód słońca, gdy wokół otaczały nas jedynie góry i ziemia w pełni przykryta śniegiem. Niesamowity widok! Tego nie da się opisać.

PinitIslandia zimą

Kerid
Wulkaniczne jezioro o głębokości 55 metrów i długości ok. 270 metrów. Znajduje się ono wewnątrz krateru wulkanu Grimsnes, w południowej części Islandii. Wstęp tu jest płatny, a zimą niewiele jest się w stanie zobaczyć. Podczas naszej wizyty tutaj, wszystko było przykryte śniegiem. Na zdjęciu w ulotce możecie zobaczyć jak to powinno wyglądać ;) Tą atrakcję polecamy przełożyć na cieplejsze miesiące!

Blue Lagoon
Blue Lagoon na Półwyspie Reykjanes, to jedno z najpopularniejszy spa na Islandii, które powstało w 1976 roku. Charakteryzuje je przepiękna, mleczno-niebieska woda o temperaturze około 39°C, która dzięki zawartym w niej minerałom potrafi zdziałać cuda dla skóry. Woda nieustannie napływa do laguny, a w ciągu 48h całkowicie się wymienia. Niestety cena może odstraszać! Ale nawet jeśli zrezygnujecie z kąpieli w spa, koniecznie odwiedźcie to miejsce. Choćby po to, żeby zobaczyć na własne oczy ten unikatowy kolor wody i otaczające kompleks pola lawowe, które pokryte są zielonym mchem. Ten kontrast jest niesamowity!

DODATKOWE ATRAKCJE

Jest kilka takich atrakcji, które wcale nie są miejscami, a które z pewnością warto zobaczyć na Islandii! Należą do nich m.in.

Konie Islandzkie
Wiele osób nazywa je kucami islandzkimi, choć w rzeczywistości są to naprawdę silne konie. Przed naszą podróżą na Islandię, oglądaliśmy różne filmy dotyczące wyspy. Wszędzie przewijały się te cudne stworzenie, a ja marzyłam, aby zobaczyć je na żywo. Szukałam informacji gdzie można je spotkać. Na miejscu okazało się, że WSZĘDZIE! Dosłownie. Przy drodze są liczne zagrody, po których spacerują całe stada koni. Na żywo są jeszcze piękniejsze! I uwielbiają, gdy się je głaska :)

PinitIslandia zimą

Zorza Polarna
Możliwa do zobaczenia jedynie w zimowych miesiącach. Latem białe noce całkowicie uniemożliwiają jej zobaczenie. Choć prawdę mówiąc, zobaczenie jej zimą też wcale nie jest takie proste! My mieliśmy ogromne szczęście i mogliśmy oglądać ją na dzień przed naszym powrotem do domu. Jeśli jesteście ciekawi kiedy i gdzie jej szukać, koniecznie przeczytajcie ten artykuł!

Hot Pot’y
Dzikie gorąca źródła na Islandii to coś, czego koniecznie trzeba spróbować odwiedzając wyspę. Nic dziwnego, że każdy przypomina o zabraniu tu strojów kąpielowych, nawet zimą! Islandia to po prostu raj dla osób, które uwielbiają gorące kąpiele. I ja się do nich zdecydowanie zaliczam! Jeśli jesteście ciekawi, gdzie znajdują się hot poty, polecam Wam ten wpis.

Pinitgorące źródła na Islandii

Jest jeszcze mnóstwo miejsc, których nie udało nam się odwiedzić zimą. Przy następnej okazji mamy nadzieję zobaczyć jezioro Jökulsárlón, Park Narodowy Skaftafell, jezioro Kleifarvatn, półwysep Snæfellsnes i mnóstwo wodospadów, do których tym razem nie udało nam się dotrzeć! :)

JEŚLI PODOBA CI SIĘ TEN WPIS, BĘDZIE NAM BARDZO MIŁO, JEŚLI:
✔ zostawisz pod nim komentarz
✔ polubisz nasz fanpage na Facebooku,
✔ zaobserwujesz nasz profil na Instagramie
XOXO
signature

Subskrybuj aby żaden post Cię nie ominął

Zapisz się aby być zawsze na bieżąco z moimi najnowszymi postami!

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Brak komentarzy.

Zapisz się aby być zawsze na bieżąco z moimi najnowszymi postami!

Zaponałam/em się i akceptuję Politykę Prywatności
Poprzedni post.
Co spakować na Islandię zimą?