Na blogu właśnie pojawił się ostatni wpis dotyczący Islandii 🇮🇸. Łącznie napisałam ich aż 11 😅. Dajcie 👍 jeśli przypadły Wam do gustu, naprawdę bardzo się dla Was starałam! 🙈❤ Chciałam pokazać Wam Islandię dokładnie taką, jaką my mieliśmy okazję zobaczyć - mroźną, wietrzną, a jednocześnie słoneczną i naprawdę piękną! 😍 
W dzisiejszym poście znajdziecie listę wpisów dotyczących Islandii, które pojawiły się na blogu, a do tego wszystkie nasze ulubione kadry przedstawiające cudowny krajobraz Islandii 😊❤ Zapraszam na www.sewama.pl 👌

#iceland #reykjavik #amazingplace #happytime #hurra #memories #travel #travellover #travelblogger #colorful #islandia  #kochamtomiejsce

Na blogu właśnie pojawił się...

Czy są tu fanki różu? 🙈😅❤ #nottinghill #amazing #place #london #england #pink #house #loveit #homedesign #wanttobackthere #travel #travellover #travelling #myaddiction #borntotravel #wanderlust #colorful #discrict

Czy są tu fanki różu?...

Uwielbiam pastele i kocham to miejsce ❤ Więcej informacji na temat Notting Hill w Londynie znajdziecie tutaj 👉 https://bit.ly/2FJYsYs

#nottinghill #london #england #memories #travellover #travel #lovetravelling #amazingplace #wanttobackthere #pastels #colorful #place #houses #housesinengland

Uwielbiam pastele i kocham to...

Notting Hill i słynne niebieskie drzwi 😋❤ https://bit.ly/2FJYsYs

#nottinghill #london #england #blue #doors #memories #travellover #travel #lovetravelling #amazingplace #wanttobackthere

Notting Hill i słynne niebieskie...

Kolejny medal do kolekcji 🏅❤ #niecyckamysiezrakiem #2019 #suchedniów #suchedniównaturalnie #biegcharytatywny #biegkobiet #biegambolubie #bieganie #mojapasja #aktywność #dlazdrowia #fitgirl #healthylifestyle #zdrowystylzycia #fit #jogging #mypassion #medal #positivevibes

Kolejny medal do kolekcji 🏅❤...

Suchedniowski Bieg Kobiet "Nie cyckamy się z Rakiem" ❤👌 Przy okazji przedstawiam Wam moje siostry - Milę i Kasię 😊

#suchedniów #polska #biegkobiet #2019 #niecyckamysiezrakiem #biegcharytatywny #wartopomagać #biegam #dlazdrowia #czasdlasiebie #siłasióstr #fitlifestyle #zdrowystylzycia #dziewczynyrządzą #siostry #healthylifestyle #fitgirls #jogging #loverunning #stars #socolorful

Suchedniowski Bieg Kobiet "Nie cyckamy...

Wanderlust ❤ Say YES to new adventures 😊

#wanderlust #tattoo #travel #travellover #borntotravel #world #myhappyplace #neverstopdreaming #wishescametrue #travelholic##traveladdicted

Wanderlust ❤ Say YES to...

„Jest w nim coś. Może ten uśmiech, może oczy, a może fakt, że słucha kiedy mówię. Cokolwiek to jest cholernie przyciąga.” ❤

#myhusband #mybestfriend #soinlove #happytogether #marriage #marriedlife #husbandandwife #couplegoals #hotel #apartment #riversideaparthotel #cracow #poland #amazingview #lovethisplace #travel #travellover #travelblogger #travelling #myaddiction

„Jest w nim coś. Może...

Takie śniadanie to ja rozumiem! 😋👌 Riverside Aparthotel 👉https://bit.ly/2NHtz7Y

#eatandview #balcony #balconyview #breakfast #breakfastideas #cracow #kraków #miastokrólów #riversideaparthotel #widok #na #wawel #kocham #to #miasto #podróże #polska #travel #travelling #travellover #travelblogger #apartment #penthouse #flowers #roses #pink #orangejuice #croissant

Takie śniadanie to ja rozumiem!...

Energylandia z moją siostrzenicą Hanią ❤ Zdecydowanie najładniejszą dziewczyną w rodzinie 😊

#energylandia #zator #karuzela #nietylkodladzieci #czaszrodziną #siostrzenica #cudownyczas #słonecznydzień #koniki #rodzina #podróże #parkrozrywki #wesołemiasteczko

Energylandia z moją siostrzenicą Hanią...

Odżywka białkowa w diecie – co warto wiedzieć?

W dzisiejszych czasach odżywki białkowe są bardzo popularnym suplementem diety. Jeszcze do niedawna używali ich głównie kulturyści, którzy przyjmowali bardzo duże ilości białka do zasilenia potężnej masy mięśniowej. Z czasem zaczęli stosować je sportowcy wielu innych dyscyplin, a obecnie korzysta z nich większość osób aktywnych fizycznie. U większości osób trenujących regularnie, dobrej jakości odżywka białkowa stanowi podstawę suplementacji. Kiedy moja przyjaciółka dowiedziała się, że również jej używam, zmartwiła się mówiąc, że będę wyglądała jak Popeye. Za to nasi rodzice myślą, że są to sterydy, które mają fatalny wpływ na nasze zdrowie. I wcale mnie to nie dziwi, bo osoby, które są kompletnie zielone w tym temacie, tak właśnie mogą myśleć. Dlatego dzisiaj obalam mity i tłumaczę do czego właściwie służy odżywka białkowa!

Białko to oprócz tłuszczów i węglowodanów, jeden z trzech makroskładników, z których składa się żywność. Proteiny natomiast złożone są z aminokwasów, które są elementem budulcowym naszych tkanek. Właśnie dlatego białko uważane jest za najcenniejszy składnik odżywczy dla każdego sportowca. W organizmie człowieka stale zachodzi proces degradacji białek, a następnie ich wymiany na nowe, dlatego tak ważne jest, by zadbać o dostarczanie materiałów niezbędnych do przeprowadzenia tego procesu.

Ile białka powinniśmy dostarczać do naszego organizmu?
Według Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie wystarczy zadbać, by w codziennej diecie znalazło się białko w ilości 0,9 g na 1 kilogram masy ciała. Zatem kobieta ważąca 50 kg powinna przyjmować 45 g protein dziennie. Sytuacja zmienia się, gdy mówimy o osobach regularnie uprawiających sport, szczególnie siłowo. Podczas takich ćwiczeń, pojawiają się mikrouszkodzenia, które podczas regeneracji naprawiane są z naddatkiem. I właśnie w ten sposób rosną mięśnie :) Dlatego, by organizm był w stanie je tworzyć, potrzebna jest większa ilość aminokwasów niż w przypadku osoby nieaktywnej fizycznie. Innym powodem jest fakt, że kobieta trenująca siłowo o wadze 50 kg ma całkowicie inny skład ciała od kobiety ważącej tyle samo, która ze sportem nie ma nic wspólnego. W jej ciele jest po prostu więcej mięśni. Takie osoby powinny dostarczać do organizmu dziennie ok. 1,5-1,6 g białka na 1 kilogram masy ciała.

Niezależnie czy zależy nam na zgubieniu zbędnej tkanki tłuszczowej, czy też na zwiększeniu masy mięśniowej, białko dostarczane w odpowiednich ilościach ma tak samo duże znaczenie. W pierwszym przypadku reguluje głód oraz zapobiega nadmiernej utracie tkanki mięśniowej, natomiast w drugim stanowi budulec, niezbędny do regeneracji mięśni po treningu i pozwalający nam na zbudowanie wysportowanej sylwetki.

Odżywka białkowa to produkt spożywczy mający służyć uzupełnieniu diety w białko u sportowców oraz osób trenujących. Zawarte w nich białko jest naturalnego pochodzenia. W zależności od rodzaju odżywki uzyskuje się z mleka, roślin, jaj albo mięsa. Głównym argumentem za ich stosowaniem jest wygoda i łatwość dostarczania sobie dużych ilości protein. Oczywiście uważam, że to naturalne produkty powinny na co dzień dostarczać nam białka, a odżywki powinny stać się stałym uzupełniającym elementem diety tylko w przypadku naprawdę mocno trenujących osób, które potrzebują najwięcej protein. Warto jednak pamiętać, że we wszystkich produktach poza białkiem znajdują się także inne składniki, jak tłuszcze i węglowodany, których spożycie ponad normę może skutkować zwiększeniem masy tłuszczowej. W takiej sytuacji oraz gdy nie mamy możliwości zjedzenia pełnowartościowego posiłku lub po prostu zapotrzebowanie na białko jest na tyle duże, że problematyczne byłoby spożycie go jedynie z pożywienia, wtedy korzystamy z odżywek białkowych.

Głównymi źródłami białka są ryby, mięso, owoce morza, nabiał, a także soja. Występuje ono także w migdałach, sezamie czy warzywach strączkowych, jednak znajdujące się tam ilości są śladowe.

Podstawowe rodzaje odżywek białkowych:
– białko serwatkowe – najbardziej korzystne ze względu na szybkość wchłaniania. Polecane do stosowania rano oraz po treningu, gdy potrzebujemy w jak najkrótszym czasie zrekompensować niedobór białka,
– białko kazeinowe – przyswajane o wiele wolniej, bo nawet do kilku godzin. Polecane do stosowania na noc, aby zapewnić stały dopływ aminokwasów regenerującym się mięśniom.
– połączenie kazeiny i serwatki – jedna porcja zapewnia równomierną absorpcję i odżywia mięśnie przed dłuższy czas, natomiast druga przyswaja się bardzo szybko.

Białko nie tylko poprawia jakość tkanki mięśniowej i przyspiesza proces regeneracji tkanek, ale także wydłuża okres sytości po posiłku, korzystnie wpływa na nasz układ odpornościowy, zwiększa wytrzymałość, a nawet powoduje zmniejszenie poziomu cholesterolu we krwi. Jedyne o czym należy pamiętać to by, stosować je w odpowiednich ilościach. Nie należy przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia. Odżywka białkowa nie może być także stosowana jako substytut zróżnicowanej diety!

Z jakich odżywek ja korzystam?
Do tej pory stosowałam odżywkę innego producenta, jednak odkąd przetestowałam De Luxe Whey Activlab zdecydowanie przy niej zostanę! Jest to nowość wprowadzona do oferty Activlab. Wysokobiałkowa odżywka oparta jest na izolacie białka serwatki (WPI) oraz koncentracie białka serwatki (WPC), czyli dwa w jednym! :)

Jest to produkt renomowanej firmy, dostępny w opakowaniach 2 kg. Mamy do wyboru aż 5 różnych (pistacja, likier wiśniowy, sernik z pomarańczą, masło orzechowe z maliną, ciasteczko z kremem). Polecam Wam smaki Masło orzechowe z maliną oraz Pistację, bo tych do tej pory próbowałam. Są tak dobre, że przy okazji zastępują mi wszelkiego rodzaju słodzidła ;)

PinitOdżywka białkowa
PinitOdżywka białkowa Odżywka białkowa Odżywka białkowa

Białko, poza piciem popularnego szejka, możemy wykorzystać także do pancake’ów, omletów czy ciast. Przepisy znajdziecie w linkach :)

Tekst powstał we współpracy z marką Activlab.

Pinit
JEŚLI PODOBA CI SIĘ TEN WPIS, BĘDZIE NAM BARDZO MIŁO, JEŚLI:
✔ zostawisz pod nim komentarz
✔ polubisz nasz fanpage na Facebooku,
✔ zaobserwujesz nasz profil na Instagramie
XOXO
signature

Subskrybuj aby żaden post Cię nie ominął

Zapisz się aby być zawsze na bieżąco z moimi najnowszymi postami!

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 Comments
  • Nigdy nie korzystałam z odżywek, ale jeśli można je dodawać do potraw to chyba spróbuje :)

    • Magda
      Maj 8, 2018

      Owszem, można :) Polecam jeśli trenujesz :)

  • Aneta
    Kwiecień 12, 2018

    nigdy nie byłam za takimi odżywkami…

    • Magda
      Maj 8, 2018

      Ja kiedyś też nie :) Dopóki nie zaczęłam regularnie trenować ;)

  • Aleksandra Załęska
    Kwiecień 12, 2018

    Jakoś nigdy nie miałam zaufania do tego typu odżywek. Choć przez chwilę mój mąż takie stosował, wtedy robiliśmy dużo koktajli, do których dodawaliśmy tą odżywkę i stosowaliśmy ją do naleśników czy placuszków

    • Magda
      Maj 8, 2018

      Ja też miałam w przeszłości zupełnie inne podejście, jednak im więcej czytam, tym lepiej wiem, co jest dla organizmu dobre a co nie :)

  • Julita
    Kwiecień 16, 2018

    Ja czasem dodaję do owsianki lub omletów dla smaku i odrobiny słodyczy :) Tych akurat nie próbowałam, ale smaki wydają się być ciekawe :)

    • Magda
      Maj 8, 2018

      Szczególnie polecam o smaku masła orzechowego :)

  • ania
    Kwiecień 16, 2018

    musze wypróbować

Zapisz się aby być zawsze na bieżąco z moimi najnowszymi postami!

Zaponałam/em się i akceptuję Politykę Prywatności
Poprzedni post.
AIRBNB – piękny apartament i basen z widokiem
Odżywka białkowa w diecie – co warto wiedzieć?