Uwielbiam pastele i kocham to miejsce ❤ Więcej informacji na temat Notting Hill w Londynie znajdziecie tutaj 👉 https://bit.ly/2FJYsYs

#nottinghill #london #england #memories #travellover #travel #lovetravelling #amazingplace #wanttobackthere #pastels #colorful #place #houses #housesinengland

Uwielbiam pastele i kocham to...

Notting Hill i słynne niebieskie drzwi 😋❤ https://bit.ly/2FJYsYs

#nottinghill #london #england #blue #doors #memories #travellover #travel #lovetravelling #amazingplace #wanttobackthere

Notting Hill i słynne niebieskie...

Kolejny medal do kolekcji 🏅❤ #niecyckamysiezrakiem #2019 #suchedniów #suchedniównaturalnie #biegcharytatywny #biegkobiet #biegambolubie #bieganie #mojapasja #aktywność #dlazdrowia #fitgirl #healthylifestyle #zdrowystylzycia #fit #jogging #mypassion #medal #positivevibes

Kolejny medal do kolekcji 🏅❤...

Suchedniowski Bieg Kobiet "Nie cyckamy się z Rakiem" ❤👌 Przy okazji przedstawiam Wam moje siostry - Milę i Kasię 😊

#suchedniów #polska #biegkobiet #2019 #niecyckamysiezrakiem #biegcharytatywny #wartopomagać #biegam #dlazdrowia #czasdlasiebie #siłasióstr #fitlifestyle #zdrowystylzycia #dziewczynyrządzą #siostry #healthylifestyle #fitgirls #jogging #loverunning #stars #socolorful

Suchedniowski Bieg Kobiet "Nie cyckamy...

Wanderlust ❤ Say YES to new adventures 😊

#wanderlust #tattoo #travel #travellover #borntotravel #world #myhappyplace #neverstopdreaming #wishescametrue #travelholic##traveladdicted

Wanderlust ❤ Say YES to...

„Jest w nim coś. Może ten uśmiech, może oczy, a może fakt, że słucha kiedy mówię. Cokolwiek to jest cholernie przyciąga.” ❤

#myhusband #mybestfriend #soinlove #happytogether #marriage #marriedlife #husbandandwife #couplegoals #hotel #apartment #riversideaparthotel #cracow #poland #amazingview #lovethisplace #travel #travellover #travelblogger #travelling #myaddiction

„Jest w nim coś. Może...

Takie śniadanie to ja rozumiem! 😋👌 Riverside Aparthotel 👉https://bit.ly/2NHtz7Y

#eatandview #balcony #balconyview #breakfast #breakfastideas #cracow #kraków #miastokrólów #riversideaparthotel #widok #na #wawel #kocham #to #miasto #podróże #polska #travel #travelling #travellover #travelblogger #apartment #penthouse #flowers #roses #pink #orangejuice #croissant

Takie śniadanie to ja rozumiem!...

Energylandia z moją siostrzenicą Hanią ❤ Zdecydowanie najładniejszą dziewczyną w rodzinie 😊

#energylandia #zator #karuzela #nietylkodladzieci #czaszrodziną #siostrzenica #cudownyczas #słonecznydzień #koniki #rodzina #podróże #parkrozrywki #wesołemiasteczko

Energylandia z moją siostrzenicą Hanią...

Kto zgadnie w jakim to mieście? 😋 #pięknemiasto #polska #atrakcja #namalowane #naścianie #podróżowanie #zwiedzamypolskę #travel #lovetravelling #travelblogger #travellover

Kto zgadnie w jakim to...

Cap de Formentor, jedno z najbardziej niezwykłych miejsc na Majorce ❤. Widoki zapierają dech w piersiach! 
#capdeformentor #mallorca #amazingplace #loveit #beautiful #view #wanttobackthere #travel #travellover #travelblogger

Cap de Formentor, jedno z...

BMI czy WHR – jakie wskaźniki do oceny masy ciała?

Ostatnio obchodziliśmy Światowy Dzień Walki z Otyłością. W ostatnich latach zauważamy znaczny wzrost liczby osób zmagających się z tą chorobą. Z czego to wynika? Osoby z nadprogramowymi kilogramami spożywają więcej kalorii, niż są w stanie zużytkować. Jeśli wydaje Ci się, że „zdrowe jedzenie zbyt dużo kosztuje”, zastanów się jak dużo kosztuje leczenie chorób wynikających z nieprawidłowych nawyków żywieniowych i braku aktywności fizycznej. Dziś pokażę Wam wskaźniki do oceny masy ciała, dzięki którym ocenicie kondycję waszego organizmu.

Wiele osób twierdzi, że obecnie panuje moda na bycie fit. Według mnie to wcale nie moda, a coraz większa świadomość ludzi, którzy chcą po prostu zadbać o swoje zdrowie. Bo to właśnie zdrowie jest najważniejsze. Chorób wynikających z otyłości jest całe mnóstwo. Cukrzyca, osteoporoza, problemy z układem krążenia, miażdżyca, zwiększone ryzyko nowotworów czy urazy stawów i kręgosłupa – to tylko kilka z nich. Również depresja może być wynikiem otyłości.

WSKAŹNIKI DO OCENY MASY CIAŁA

Od czego więc zacząć? Zdać sobie sprawę z problemu i zacząć z nim walczyć. W obliczeniu odpowiedniej masy ciała pomogą Wam wymienione poniżej wskaźniki.

BMI (Body Max Index)

Wskaźnik, który służy do określania prawidłowej masy ciała. Jego największą zaletą jest łatwość zastosowania.

Jak go obliczyć? Wystarczy podzielić masę ciała, wyrażoną w kg przez wzrost wyrażony w metrach, podniesiony do kwadratu.

BMI = masa ciała (kg) / wysokość ciała2 (m2)
 
Pinitwskaźniki do oceny masy ciała

Niestety nie może być jednak stosowany w każdych warunkach. Wyjątkiem są osoby o rozbudowanej tkance mięśniowej, kobiet ciężarne oraz rosnące dzieci. W tych przypadkach wynik może być mylny. Wskaźnik ten jest bardzo podstawowy i dobrze odzwierciedli zawartość tkanki tłuszczowej jedynie u osób dorosłych, o przeciętnych warunkach umięśnienia. Mimo to, warto go obliczyć, ponieważ pozwala na wstępne zorientowanie się w swoim stanie zdrowia. A dodatkowo wykonać inne pomiary :)

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) określiła referencyjne wartości wskaźnika BMI dla wagi prawidłowej i stanów patologicznych:
WHR (Waist-Hip Ratio)
Wskaźnik pozwalający na określenie rodzaju sylwetki (gruszka lub jabłko) oraz zbadanie typu otyłości (brzuszna lub pośladkowo-udowa). Ma on na celu określenie rozkładu tkanki tłuszczowej w organizmie, a także ryzyka wystąpienia towarzyszących temu schorzeń.
Jak go obliczyć? Wystarczy podzielić obwód talii (cm) przez obwód bioder (cm). Jeżeli nasze BMI znajduje się w normie, WHR określa jedynie nasze predyspozycje do tycia w wymienionych miejscach.
WHR = obwód talii (cm) / obwód bioder (cm)
 
Pinitwskaźniki do oceny masy ciała
Otyłość brzuszna (androidalna), typ jabłko – gromadzenie się tłuszczu w okolicach jamy brzusznej. Otyłość łatwiejsza do zredukowania, jednak uważana za najbardziej niebezpieczną. Powoduje utłuszczanie narządów wewnętrzenych i niesie za sobą większe ryzyko wystąpienia chorób serca, nadciśnienia, cukrzycy typu 2 oraz udaru mózgu.
Otyłość pośladkowo-udowa (androidalna), typ gruszka – gromadzenie się tłuszczu w okolicach bioder. Otyłość łagodniejsza dla stanu zdrowia, jednak znacznie trudniejsza w redukcji. Może zaburzać sprawność stawów i kończyn dolnych oraz powodować pojawienie się żylaków.
Wskaźnik BMI>25 kg/m2 i wartość WHR powyżej 0.85 u kobiet i 1.0 u mężczyzn 
świadczą o najbardziej niebezpiecznym typie otyłości, tzw. otyłości wisceralnej (trzewnej), 
czyli nagromadzeniu tłuszczu trzewnego w okolicy jamy brzusznej. 
 
PPM (Podstawowa Przemiana Materii) 
Wskaźnik pozwalający na obliczenie minimum energii potrzebnej do podtrzymania podstawowych funkcji życiowych. Energia ta zużywana jest na oddychanie, pracę serca i przepływ krwi oraz wzrost i odbudowę komórek. Umiejętność obliczenia tej wartości pozwala na kontrolowanie siebie oraz swojej wagi. Należy pamiętać, że aby cieszyć się dobrym zdrowiem, należy dostarczać do organizmu odpowiednią ilość energii.
Obliczona wartość to minimum! Stosowanie rygorystycznych diet odchudzających, które schodzą poniżej obliczonej wartości może skutkować uszczerbkiem na zdrowiu.
Do obliczenia PPM używamy poniższych wzoru.
Dla kobiet:
PPM = 665,09 + (9,56 x waga (kg)) + (1,85 x wzrost (cm)) – 4,67 x wiek (w latach)
Dla mężczyzn:
PPM = 66,47 + (13,75 x waga (kg)) + (5 x wzrost (cm)) – 6,75 x wiek (w latach)
Na przykład:
Kobieta mająca 44 lata o wzroście 1,60cm i wadze 65kg :
PPM = 665,09 + (9,56 x 65) + (1,85 x 1,6) – (4,67 x 44) = 621,40 + 717 + 2,96 – 205,48 = 1135,88
Będzie miała podstawową przemianę materii na poziomie ok. 1136 kcal.
WHtR (Waist-to-height ratio) 
Wskaźnik uznawany jako doskonalsza wersja BMI. Jak go obliczyć? Wystarczy podzielić obwód talii (cm) przez wzrost (cm). Aby zachować dobre zdrowie, należy utrzymywać obwód talii na takim poziomie, aby nie przekraczał połowy naszego wzrostu.
WHtR = [obwód talii (cm) / wzrost (cm)] x 100
 
Pinitwskaźniki do oceny masy ciała
Obwód talii
Wskaźnik mający na celu określenie skali ewentualnej otyłości okolic jamy brzusznej, a co za tym idzie, określenia stopnia zagrożenia wystąpieniem chorób sercowo-naczyniowych. Wiele ogólnoświatowych badań potwierdza, że wartość obwodu talii ma wpływ na stan naszego zdrowia.
Przyjęto, że u kobiet obwód pasa sięgający powyżej 80 cm oznacza wzrost ryzyka powikłań otyłości, natomiast przekroczenie 88 cm może oznaczać już poważne problemy zdrowotne. Adekwatnie dla mężczyzn, wymiary te wynoszą 94 cm i 102 cm.
Wzrost tych wartości jest równoznaczny ze wzrostem ryzyka pojawienia się wielu chorób, w tym problemów z ciśnieniem, zaburzeń oddychania czy cukrzycy.
Ocena rozmieszczenia tkanki tłuszczowej na podstawie wskaźnika obwodu talii.
Pinitwskaźniki do oceny masy ciała
Jeśli twoje wyniki nie znajdują się w normie, 
niech to będzie impuls do zmiany!
Pinit
JEŚLI PODOBA CI SIĘ TEN WPIS, BĘDZIE NAM BARDZO MIŁO, JEŚLI:
✔ zostawisz pod nim komentarz
✔ polubisz nasz fanpage na Facebooku,
✔ zaobserwujesz nasz profil na Instagramie
XOXO
signature

Subskrybuj aby żaden post Cię nie ominął

Zapisz się aby być zawsze na bieżąco z moimi najnowszymi postami!

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

19 Comments
  • Happiness collection
    Październik 26, 2017

    Dużo przydatnych informacji i solidnie zrealizowany temat :). Chyba mam w normie BMI ;)

  • www.sebucja.pl
    Październik 26, 2017

    No cóż, w większość obliczeń wychodzi mi niedowaga i tak od kiedy pamiętam :-)

  • Arturk Kierzek
    Październik 26, 2017

    Wiem. Jestem nadważany. Żadna tabelka temu nie zaprzeczy :P. Dzięki za wyczerpujące informacje. Pozdrawiam :D

  • Pamela Moskalik
    Październik 26, 2017

    Co prawda mam BMI ponieżej normy, ale jak miałam w normie to jakoś gorzej ze swoim ciałem się czułam ;)

  • KosmetykoFanki
    Październik 26, 2017

    Mam wagę w ryzach, ale niedługo się to zmieni :D (3 m ciąży)

  • Emilia Warakomska
    Październik 26, 2017

    Najlepszym wskaźnikiem oceny ciała będzie lustro i centymetr :)

  • lov healthy life
    Październik 27, 2017

    Super artykuł, dziękuję! <2

  • sportto pestka
    Październik 29, 2017

    Najbardziej znane chyba jest BMI, dobrze wiedzieć i o innych oraz zrobić odpowiednie pomiary i obliczenia :)

  • TheFiorka
    Październik 30, 2017

    Po ostatnich miesiącach podjadania aż boję się sprawdzić, jaką ocenę ma moje ciało :D

  • Kasia DirtyFashion
    Październik 30, 2017

    To ja jestem na przełomie niedowagi z normą. Ale w wolnej chwili chętnie się pomierzę i sprawdzę resztę ;)

  • Emilia S
    Grudzień 21, 2017

    Ja akurat nie bardzo lubię ten wskaźnik. Osoba ze zbudowaną masą mięśniową będzie miała wyższy wskaźnik niż osoba o takim samym wzroście, a z większą ilością tłuszczu. Nie jest to zbyt rzetelne.

  • Paulina Ślęzak
    Grudzień 21, 2017

    Ja chyba wole się nie mierzyć i nie wskaźnikować.. :p uważam, że najważniejsze jest to żeby czuć się dobrze z samym sobą oraz czuje patrzyć jak reaguje i zachowuje się nasze ciało! :)

  • Pink Lipstick
    Grudzień 21, 2017

    Bardzo przydatny post :) Nie wiedziałam, że można określac tak rodzaj sylwetki :)

  • Monika - Paris by Moni
    Styczeń 25, 2018

    Bardzo wartosciowy artykul! Gdybym patrzyla tylko na BMI to moglabym tylko siedziec i jesc czekolade, a WHR pokazuje, ze nie jest az tak rozowo :)

  • SmileyProject
    Styczeń 25, 2018

    Ja na szczęście na swoja nie narzekam ;)

  • Zołza z kitką
    Styczeń 25, 2018

    A ja się nie zgadzam z tymi wskaźnikami – MBI przeważnie wychodzi mi poniżej niedowagi, mimo, że niedowagi obiektywnie nie mam :D

  • krystynabozenna
    Luty 1, 2018

    Jestem w sam raz jak to się mówi :-))
    Ale zaraz dokładnie sprawdz e wg podanych tutaj parametrów ;-)

  • Spirulina
    Luty 1, 2018

    Bardzo fajnie i przejrzyści wyjaśnione ;)

  • Kejt
    Luty 1, 2018

    Mój wskaźnik BMI jest w normie :)

Zapisz się aby być zawsze na bieżąco z moimi najnowszymi postami!

Zaponałam/em się i akceptuję Politykę Prywatności
Poprzedni post.
Dekoracja na tort – jak zrobić mini girlandę z bibuły?
BMI czy WHR – jakie wskaźniki do oceny masy ciała?